Heavy Metal Maniacs • View topic - Even mezelf vooorstellen

Even mezelf vooorstellen

Let us know who you are and what music you like.

Re: Even mezelf vooorstellen

Postby Tom » 21 Mar 2011, 11:37

Dank allen.

En nog even op Ed terug te komen, het is gewoon jammer dat een gozer met zo'n goeie stem het zelf verkloot.
Maar het zou kunnen dat hij het inmiddels onder de knie heeft en we ooit nog eens plaatwerk kunnen verwachten, laten we dat dan maar hopen.

Toen ik werd benaderd door de gitarist was het voor mij al niet echt Angus hoor.
Bijna geheel andere band op drums na. Dit speelde paar jaar terug ja.

@ Martin, dat Ed inderdaad bijna operachtig zingt is nu juist geen probleem voor mij, ik heb ook een soort van opera achtige stem, sommigen noemen me ook de Marco Bakker van de hard rock;-)
Ik had er gewoon geen oren naar omdat het voor mij een opgebakken hap zou zijn waar de orginele zanger niet meer bij zit.
Ik vind dat dit soort reunies alleen maar zouden mogen met de orginele zanger, dat is toch wel erg bepalend voor het geluid van een band.

@Hans W, Integendeel Donor was zeker een sterke band, maar het punt was dat ik het allemaal net even wat melodieuzer wilde hebben, terwijl zij juist steeds harder gingen spelen.
Het werd op gegeven moment steeds lastiger om er mooie melodieuze zanglijnen bij te maken.
Voor mij werd het ook pijnlijk hoorbaar toen ze hun debuut plaat opnamen met mijn opvolger, de zang klinkt een beetje als een piepkuiken, enorm hoog, weinig ballen en saaie lijnen. Oftewel niet mijn ding, maar smaken verschillen he;-)

@Bozzy (Stefan Bosland),
Gezellig top, je mag ,mensen meenemen hoor;-)

Tenslotte….Herke.
Jammer dat hij dan niet meer kan knallen. Heb hem altijd een behoorlijke pianist/gitaarspeler gevodnen, maar vooral een zeer goede songschrijver en gewoon een zeer aardige gast!

Groetjes Tom en tot de 15e mei
Tom
Air guitarist

Favorite band: Queensryche

Postby HansW » 21 Mar 2011, 14:47

Tom wrote:@Hans W, Integendeel Donor was zeker een sterke band, maar het punt was dat ik het allemaal net even wat melodieuzer wilde hebben, terwijl zij juist steeds harder gingen spelen.
Het werd op gegeven moment steeds lastiger om er mooie melodieuze zanglijnen bij te maken.
Voor mij werd het ook pijnlijk hoorbaar toen ze hun debuut plaat opnamen met mijn opvolger, de zang klinkt een beetje als een piepkuiken, enorm hoog, weinig ballen en saaie lijnen. Oftewel niet mijn ding, maar smaken verschillen he;-)

Hehe, wat ik verkapt duidelijk wilde maken is dat je 'trash metal' schrijft waar je 'thrash metal' bedoelt. Trash betekent afval of rotzooi en is dus niet de juiste omschrijving, terwijl 'thrash' beuken of rammen betekent, wat de juiste omschrijving is.

Normaal gesproken zeur ik niet zo over spelfouten (dan kan ik zéker op dit forum wel aan de gang blijven), maar als mensen 'trash metal' schrijven krijg ik daar een beetje jeuk van.

Verder nogmaals welkom.
HansW
Metalhead

Favorite band: AC/DC

Postby Tom » 21 Mar 2011, 16:31

hahaha da's een goeie of moet ik dan zeggen dat het een goede is;-)

Maar om te eindigen met de woorden van Paul Stanley:'hard rock, metal, rock, trash/thrash it is all just rock 'n roll to me". ;-)
Tom
Air guitarist

Postby HansW » 21 Mar 2011, 17:45

Tom wrote:Maar om te eindigen met de woorden van Paul Stanley:'hard rock, metal, rock, trash/thrash it is all just rock 'n roll to me". ;-)

Wijze woorden, van die ome Paul. En ook rock 'n roll kan slecht (trash) zijn.
HansW
Metalhead

Favorite band: AC/DC

Postby Tom » 22 Mar 2011, 09:12

Haha daar sluit ik me bij aan ;-)
Tom
Air guitarist

Postby Stefan » 24 Mar 2011, 17:39

Tom wrote:Dank allen.

En nog even op Ed terug te komen, het is gewoon jammer dat een gozer met zo'n goeie stem het zelf verkloot.
Maar het zou kunnen dat hij het inmiddels onder de knie heeft en we ooit nog eens plaatwerk kunnen verwachten, laten we dat dan maar hopen.

Toen ik werd benaderd door de gitarist was het voor mij al niet echt Angus hoor.
Bijna geheel andere band op drums na. Dit speelde paar jaar terug ja.

@ Martin, dat Ed inderdaad bijna operachtig zingt is nu juist geen probleem voor mij, ik heb ook een soort van opera achtige stem, sommigen noemen me ook de Marco Bakker van de hard rock;-)
Ik had er gewoon geen oren naar omdat het voor mij een opgebakken hap zou zijn waar de orginele zanger niet meer bij zit.
Ik vind dat dit soort reunies alleen maar zouden mogen met de orginele zanger, dat is toch wel erg bepalend voor het geluid van een band.

@Hans W, Integendeel Donor was zeker een sterke band, maar het punt was dat ik het allemaal net even wat melodieuzer wilde hebben, terwijl zij juist steeds harder gingen spelen.

@Bozzy (Stefan Bosland),
Gezellig top, je mag ,mensen meenemen hoor;-)

Tenslotte….Herke.
Jammer dat hij dan niet meer kan knallen. Heb hem altijd een behoorlijke pianist/gitaarspeler gevodnen, maar vooral een zeer goede songschrijver en gewoon een zeer aardige gast!

Groetjes Tom en tot de 15e mei

De Angus dat wij hadden destijds was met William Lawson en Bert Foxx Ettema (en op zang John Cuijpers (Parris, Cooper Inc.)), dus dat was nog Angus met twee originele leden en een geweldige zanger.
Donor vond ik altijd wel een leuke band, beetje Agent Steel stijl, wat daarna kwam, Frozen Sun, was niet mijn kop of thee.
Verder heel jammer dat Herke van Sad Iron niet meer in staat is om te zingen, want de andere jongens van Sad Iron willen wel.
Stefan
Air guitarist

Favorite band: The Maniacs All Star Band

Postby Warlockbas » 05 Jul 2011, 12:50

Over Angus heb ik goed nieuws. Op dit moment bestaat de band weer met alleen William 'Lawson' Slijpen als oorspronkelijk lid en drummer. Patrick Kruier doet (weer) het gitaarwerk, en de zanger is Nollie Groen. Een zeer getalenteerde jonge zanger uit Deventer.
Ondergetekende (ik dus) ben de nieuwe bassist.
We willen snel het podium op, en zijn ook bezig met nieuwe nummers.
Meer nieuws binnenkort op dit forum.

P.s.
Hey Tom,
Alles wel?
2 beer or not 2 beer, That's the question.
Warlockbas
Air guitarist

Favorite band: Black Sabbath, Motörhead

Postby Ghizzy » 08 Jul 2011, 20:18

Hey Tom! Welkom op het forum!! Ik ga kijken of ik 15 mei er ook bij kan zijn!!!
Ghizzy
Air guitarist

Favorite band: Metallica en Queensryche

Postby Tom » 31 Oct 2011, 14:02

Vraage voor iedereen....heeft iemand een mailadres van Rochard (Tuig) van de Bosch uit Almere? En anders wat is zijn gebruikersnaam hier op het forum?
Tom
Air guitarist

Postby Tom » 31 Oct 2011, 14:03

uh Richard dus ben ik naar op zoek?
Tom
Air guitarist

PreviousNext

Return to Introduce yourself