Heavy Metal Maniacs • View topic - Forces Of Metal 8/9-06-2012

Forces Of Metal 8/9-06-2012

Talk about live gigs!

Re: Forces Of Metal 8/9-06-2012

Postby dekraai » 21 Sep 2011, 14:12

Martin Motörhead wrote:Precies de Kraai, alleen zou ik het woord "tevreden" willen inruilen tegen VERWEND !!!!!!!!
Wij zij in Nederland verwend met zoveel aanbod, dus gaan we klagen als ons iets niet bevalt cq aanspreekt

Op zich isser niets mis mee om 7 uur te reizen om een gaaf festival/bandje te bezoeken, maar al is Forces of Metal op loop afstand, met Manowat als headliner krijg je mij er met geen stok naar toe, zelfs niet als iemand mij mijn reisgeld vergoed

Verder vind ik de woorden van Yoshja erg voor mijn verbeelding spreken, waarom iets supporten louter en alleen omdat het metal is......................erg treffend getypt Yoshja !!!!!!! Deze woorden zijn een Whiskey waard !!!!!!

Dan kunnen we net zo goed de hoogovens in EImuije gaan supporten, daar draait alles om metaal

De Nederlandse metalhead is alles behalve verwend. In Nederland is veel te weinig aanbod op Metal gebied. Doordeweekse tussendoor, concertjes van bands. Nederland word de laatste jaren al structureel overgeslagen door grote tours, snap ik wel, want er is geen markt voor. Daarom kan een groot Metal festival het tegendeel bewijzen. Maar ik ben tevreden, terwijl mensen kritisch een beginnend festival aan het afzeiken is, en nog helemaal niet weten waar het eindigt. nee, Martin ook ik ben niet van de grote open-air festivals, Manowar is ook niet mijn favoriete band, maar als ik festivals ga overslaan omdat bepaalde bands me niet aanstaan, zit ik het hele jaar thuis op de bank.
BANG YOUR HEAD! Listen to the Heavy Metal Maniacs radio! Click HERE
dekraai
Metalhead

Favorite band: Mercyful Fate

Postby Martin Motörhead » 21 Sep 2011, 14:41

Doordat Mojo, live nation en de ticket service alles on-nodig duur maken + de 19 % regeling van onze fijne regering blijven mensen thuis, logies gevolg is dat bands denken dat er in Nederland geen animo is en ons land overslaan

Bovendien zeik ik dit festival niet af, ik geef slechts mijn mening

Hun idee om een independent festival in Nederland te organiseren is lovenswaardig en ik wens deze mensen alle succes toe, alleen is een independent festival in Nederland organiseren een roze wolk, zodra er meer als 500 bezoekers zijn/op af komen gaan overheden zich er ongevraagt mee bemoeien en duuwen je voorwaarden waar je als organisatie aan moet voldoen door je strot

Ontwaak nu eens, Manowar treed niet in Nederland op zonder dat Mojo, Live Nation en de Ticket service zich ermee bemoeien

De organisatie kan dit wel willen, maar zodra er bakken geld in omgaan dienen de 3 maffia achtige organisaties zich gewoon aan, want ze zijn geoorloofd door de overheid. Mojo, live nation en de ticketservice zijn er omdat onze regering het zo wel goed vind en die 19 % regeling daar boven op.................ergo de organisatie staan al het werk te doen, wij mogen alles betalen en die kontneukers van eerder genoemde instanties zitten al het geld te tellen
Martin Motörhead
Powerslave

Favorite band: Motörhead Black Sabbath & Hawkwind

Postby Motormaus » 21 Sep 2011, 14:51

ik denk dat ik t over ga slaan, niet omdat ik er niet heen wil, t plan klinkt goed opzich, en denk dat er nog best wat mooie bands bij zullen komen, maar ik ga volgend jaar al naar 2 duitse festivals en als t een beetje meezit ook nog naar Madrid naar t pounding metal festival, vooral die laatste zal niet goedkoop gaan worden omdat de reis per motor gaat binnendoor...
Out of the mist it rose
A roaring hellfire with steam engines blazing
on the way to take over the world trough Rock n Roll

Irönclad!
Motormaus
Headbanger

Favorite band: Motörhead!!!!

Postby Hunebed » 21 Sep 2011, 15:59

martin wat lul jij nou? omdat ze grote bands boeken is het ineens van mojo, livenation??? wat een onzin!!!!!! dat ze ticketservice gaan gebruiken, is mogelijk.. maar dit is niet door mojo georganiseert (nog niet teminste).. en als we dit dus supporten, nog niet eens omdat het metal is, maar omdat ze een groot festival organiseren, wat NIET van mojo is, en ze dus misschien kunnen conccureren met mojo... stel nou dat dit het begin is van een 2e grote festival bedrijf in nederland.. dat mojo niet alles meer zo duur kan maken als ze zelf willen.... dat is toch het proberen en het supporten waard??
Hunebed
Metalhead

Favorite band: Chainsaw

Postby Martin Motörhead » 21 Sep 2011, 16:14

een groots opgezet metal festival in Nederland zonder inmening van Mojo, Live Nation en de ticketservice, zelfs gemeente raadsleden en of kerkelijke besturen bemoeien zich er niet mee, nee.................. een paar gasten uit Brabant verzinnen een festival, boeken grote namen en niemand die zich hiermee bemoeit en of met wetten en regels aan komt zetten die veel geld kosten

Zo begonnen Waldrock en Dynamo ooit ook tot de groot, groter GROOTST mentaliteit toesloeg en eerder genoemde organisaties zich ermee gingen bemoeien en alles om zeep hielpen

Na het kapot maken van Waldrock, Dynamo, Fields of Rock en het weg bezuinigen van Arrow zetten een paar jonge liefhebbers uit Brabant net zo'n festival op en dan zouden deze 3 zich er NIET mee bemoeien..........................................om het even met Aerosmith te zeggen.............................DREAM ON !!!!!

8 jaar geleden hadden we ook zo'n figuur rondlopen, Walter Siepman die wel "even" zo'n groots opgezet festival zou neerzetten......................3 dagen metal, mystiek en andere buitenaardse zaken verenigt op één festival.
Walter loopt nu nog in de schuldsanering, is zijn koop woning kwijt en kan tot 2037 geen eigen geld op zijn rekening hebben staan ivm de vele schuldeisers en icassobureau's

Ik wens de mensen van de organisatie van Forces of Metal alle succes toe, dat hebben ze namelijk nodig en niet omdat ik een azijnzeiker ben, maar omdat in Nederland alles kan, behalve independent zijn
Martin Motörhead
Powerslave

Postby Hunebed » 21 Sep 2011, 17:39

martin ten eerste; het zijn geen jonge liefhebbers.. ze waren rond de 40 gok ik... daarbij was fields of rock in 2003 door mojo zelf uit de grond gestampt om metallica een podium te geven dat jaar.... en ja het kan inderdaad dat ze op een gegeven moment mojo mee laten werken en dan is dit ook weer klaar.. helemaal mee eens.... maar dat hebben ze nu nog niet gedaan dus vind ik het nu een initiatief... en martin, alleen de bezoekers kunnen ervoor zorgen dat ze niet in de schulden komen te zitten, maar er een geslaagd winstgevend festival van maken!!!
Hunebed
Metalhead

Favorite band: Chainsaw

Postby Martin Motörhead » 21 Sep 2011, 17:49

Hunebed, lees mijn kritische mening eens goed, desnoods 2 X

Ik zeg helemaal niet DAT mojo en live nation zich ermee bemoeien, maar ik zeg dat het wachten is TOT ze zich ermee gaan bemoeien en reken maar dat DAT gebeuren gaat.
Tot nu toe hebben ze zich overal mee bemoeit en tot nu toe hebben ze elk Nederlands festival wat ooit door liefhebbers was opgezet om zeep geholpen !!!!!!!

Andre Verhuizen organiseerde in 1986 zijn eerste Dynamo open air, vreselijk gezellig en rete goeie bands, entree 1 vrijwillige gulden, als je die al wilde betalen, iedereen in ons metalland razend enthousiast, dus in 1987 stonden we er weer en in 1988 ook
tot Dynamo zo groot werd dat de dag kwam dat onze grote vriend Andre op zijn eigen festival geen moer meer te vertellen had en de dienst uitgemaakt werd door instanties die alleen maar met de entreegelden bezig waren en regels verzonnen waar Andre zich en zijn bezoekers aan diende te houden
Ik wil alleen maar zeggen dat Andre ooit ook als jonge vent een goed idee had, dat goede idee uitvoerde, zich jarenlang uit heeft geslooft om het ons naar de zin te maken (dit lukte hem ook), maar tegenwerking ondervond vanuit gemeente besturen en andere overheden, te maken kreeg met regels die niets met festivals of muziek te maken hebben om tot slot zelf de stekker uit zijn festival te trekken

Het is NOOIT Andre's bedoeling geweest dat Dynamo ophield te bestaan, het waren die fijne instanties die het allemaal onmogelijk maakte en nu zeggen dat een metalfestival in ons land geen zin heeft, omdat de opkomst toch te laag is............

Trouwens, metal muziek festivals horen helemaal niet zo groots te zijn, metal muziek is iets uit de underground naar mijn idee, kleine clubs en zweterige zaaltjes waar een band op een postzegel podium van leer trekt en 150 man/vrouw publiek bierdrinkend uit hun dak gaan.
Al die groots opgezette festivals dienen allemaal maar 2 doelen
Doel 1 het geld in jou en mijn portomonee en doel 2 het kleingeld wat je los in je zakken hebt zitten
Martin Motörhead
Powerslave

Postby dekraai » 21 Sep 2011, 17:58

als ik het goed begrijp kan ik dus beter een festival in Somalië organiseren? Hier heeft de (locale)overheid tenslotte geen macht, geen BTW en altijd mooi weer.
Last edited by dekraai on 21 Sep 2011, 17:59, edited 1 time in total.
BANG YOUR HEAD! Listen to the Heavy Metal Maniacs radio! Click HERE
dekraai
Metalhead

Postby Glarik » 21 Sep 2011, 17:59

I'm made of metal, My circuits gleam, I am perpetual I keep the Forums clean
Glarik
Wielder of the Hammer Of Ban

Postby Martin Motörhead » 21 Sep 2011, 18:12

dekraai wrote:als ik het goed begrijp kan ik dus beter een festival in Somalië organiseren? Hier heeft de (locale)overheid tenslotte geen macht, geen BTW en altijd mooi weer.

NEEEEEEEE wat typ ik nou...........................kleine clubs en zweter.................................ik kom echt uit een andere tijd realiseer ik me ineens, wat voel ik me ineens oud...........................
Omdat ik uit een andere tijd kom en met 43 tot de ouderen op dit forum behoor trek ik mezelf wel terug in mijn jaren 70 leefkuil, zet wat oudbollige herrie van Frank Zappa of Pink Floyd op, stop mijn waterpijp en schenk mezelf een glas Redbreast in (sorry Maniac Hans,ik weet wat ik jou beloofd heb, maar ik ben eraan toe) en val jullie verder niet lastig met mijn gelul

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Maniac Hans heeft er niets mee te maken en ik verwijt Maniac Hans ook NIETS, de opmerking tussen haakjes is iets tussen Maniac Hans, de fles Redbreast en mij en wees allemaal gerust, Maniac Hans begrijpt het en zal zich op geen enkel vlak het benadeelt voelen
Martin Motörhead
Powerslave

PreviousNext

Return to Concerts and festivals